• +48 788 788 787
  • Kraków, ul. Bronowicka 117A
  • Zapraszamy: Pn-Pt: 8:00-17:00, Sb: 8:00-14:00
  • Teraz jest: ZAMKNIĘTE!
Naprawa automatycznych skrzyń biegów

Naprawa automatycznych skrzyń biegów

Naprawa automatycznych skrzyń biegów

Przed kupnem samochodu zastanawiamy się jaką skrzynię biegów powinien posiadać nasz nowy motoryzacyjny nabytek. Jest to kluczowy element budowy pojazdu, odpowiedzialny za jego prawidłową i bezpieczną eksploatację oraz wygodę. Z czym kojarzy się komfort jazdy? To przede wszystkim luksusowe wnętrze, miękko pracujące zawieszenie i... automatyczna skrzynia biegów.

Automatyczna skrzynia biegów to wielka wygoda, zwłaszcza w ruchu miejskim i w korkach, kiedy co chwila trzeba się zatrzymywać i ponownie ruszać. Nie musimy wówczas, co chwilę, wciskać pedału sprzęgła i zmieniać biegów lewarkiem.

Skrzynia biegów to skomplikowany mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia w celu optymalnego wykorzystanie mocy silnika. Rozwój branży motoryzacyjnej sprawił, że wyróżnić można kilka rodzajów automatycznych skrzyń biegów, które różnią się od siebie pod względem zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych.


Skrzynie dwusprzęgłowe

Przekładnia dwusprzęgłowa – łącząca zalety zarówno skrzyni manualnej, jak i automatycznej. W przeciwieństwie do klasycznego odpowiednika przekładnia tego typu nawet w czasie dynamicznej jazdy nie szarpie, oraz nie zauważamy przerwy w dostarczaniu siły napędowej na koła, w czasie zmiany przełożenia biegu.

Najczęściej spotykaną, nowoczesną i szybką konstrukcją jest DSG – charakteryzuje się wysokim stopniem zaawansowania konstrukcji. Jest połączeniem skrzyni mechanicznej i automatycznej. Przekładnia może działać w pełnym trybie automatycznym, jak i z funkcją umożliwiającą manualne przełączanie biegów. To sprawia, że jej praca jest płynna i trwa o wiele krócej niż ręczne operowanie tradycyjnym drążkiem.

Zaletą jest przede wszystkim komfort jazdy, dzięki temu, że biegi zmieniają się same i bardzo szybko, a także płynnie. Dynamika również, ponieważ skrzynia zmienia biegi szybkiej niż nawet bardzo dobry, doświadczony kierowca. Wadą są niestety koszty eksploatacji, napraw, oraz to, że trzeba za nią słono dopłacić przy zakupie samowchodu.

Skrzynie bezstopniowe

W większości samochodów, które jeżdżą po naszych drogach mamy do czynienia ze skrzynią manualną. Mamy zazwyczaj 5 lub 6 biegów. Czyli nasz silnik musi pracować w stałym zakresie obrotów. Przekładnia bezstopniowa, znana również jako CVT, jest stosowana coraz częściej, już nie tylko w samochodach niewielkich, ale także w autach klasy wyższej lub SUV-ach, nastawionych na oszczędność paliwa. Ze względu na brak przełożeń charakteryzują się płynną pracą, jednak elektronika sterująca kołami stożkowymi przekazującym moc bywa skomplikowana w naprawach. Do wyboru przełożeń wykorzystuje ona zespół kół zębatych, z których największe ma uzębienie wewnętrzne. Zaleta? Komfort. Wada? Krótka żywotność oraz spore koszty eksploatacji.

Przekładnia hydrauliczna

Skrzynie hydrauliczne są to skrzynie, które na podstawie aktualnych parametrów jazdy i pracy silnika dobierają optymalne przełożenie całkowicie mechanicznie lub hydraulicznie. Także regulatory mechaniczno-hydrauliczne biorą pod uwagę szereg parametrów jak np. prędkość kół (jazdy), prędkość obrotową silnika, moment rozwijany przez silnik, tryb pracy wybrany przez kierowcę i szereg dodatkowych czynników. Automaty hydrauliczne charakteryzują się najprostszą konstrukcją i najdłuższym stażem na rynku.

Klasyczna automatyczna skrzynia biegów zapewnia niepowtarzalny komfort jazdy. Kiedyś odbierała też pojazdom trochę dynamiki i podwyższała jego spalanie. Dziś ten problem został praktycznie zniwelowany, a niektóre automaty wręcz poprawiają przyspieszenie.

Specjalizacja w naprawie i regeneracji automatycznych skrzyń biegów pozwala nam na trafne zdiagnozowanie usterki oraz pewne usunięcie każdej awarii. Specjalistyczny sprzęt i doświadczona kadra to zapewnienie, że wszystkie naprawy oraz serwis wykonywane w naszym warsztacie pozwolą długo i bezpiecznie eksploatować Twój samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.